
Informacja o Urzędzie Miasta i Gminy Wronki w tekście łatwym do czytania i rozumienia
To jest budynek Urzędu Miasta i Gminy Wronki. Urząd znajduje się przy ulicy Ratuszowej 5 we Wronkach. Tutaj pracuje Burmistrz i urzędnicy.
Do budynku prowadzą dwa wejścia, od ul. Ratuszowej oraz od parkingu z tyłu budynku.
Urzędem kieruje Burmistrz Miasta i Gminy Wronki.
Burmistrzem Miasta i Gminy Wronki jest Rafał Zimny.
Urząd ma dużo działów. Te działy to Referaty. Każdy Referat zajmuje się innymi sprawami.
W Urzędzie możesz:
- zameldować się, czyli zgłosić to, gdzie mieszkasz,
- zgłosić prowadzenie własnej firmy,
- wyrobić dowód osobisty,
- zgłosić, gdy urodzi się dziecko,
- otrzymać akt zgonu czy akt urodzenia,
- wziąć ślub cywilny,
- dostać pozwolenie na wycięcie drzewa,
- zapłacić podatki.
Urząd ma też inne zadania:
- obsługuje różne wybory, na przykład na Prezydenta Polski,
- zarządza gminą w trudnych sytuacjach, na przykład w czasie powodzi lub suszy,
- zajmuje się budżetem,
- prowadzi spis firm, które są w gminie,
- przydziela mieszkania,
- ustala jakie będą lokalne podatki i opłaty,
- dba o oświetlenie dróg,
- planuje przestrzeń w gminie,
- robi remonty i buduje nowe potrzebne gminie budynki,
- buduje i naprawia drogi gminne, chodniki,
- dba o przyrodę i zieleń w gminie,
- zajmuje się wywożeniem śmieci z gminy,
- pilnuje i dba o czystość i porządek,
- współpracuje z organizacjami pozarządowymi,
- zajmuje się wypłatą stypendiów i świadczeń.
Urząd jest otwarty od poniedziałku do piątku w godzinach:
- poniedziałek: 8:00 do 16:00
- wtorek: 7:30 do 15:30
- środa: 7:30 do 15:30
- czwartek: 7:30 do 15:30
- piątek: 7:30 do 15:30
To są godziny pracy Urzędu. W sobotę i niedzielę Urząd jest zamknięty.
Jeśli chcesz się z nami skontaktować przyjdź do Urzędu. Możesz też wysłać zwykły list na adres: Urząd Miasta i Gminy Wronki, ul. Ratuszowa 5, 64-510 Wronki.
Możesz też zadzwonić na numer telefonu 67 25 45 300.
Możesz też wysłać wiadomość e-mail na adres: poczta@wronki.pl
Możesz też użyć skrzynki do e-doręczeń: Skrzynka do e-Doręczeń: AE:PL-33251-86350-BACGE-22
Jeśli masz problemy z chodzeniem i chcesz przyjechać autem, na parkingu przy budynku Urzędu jest miejsce do zaparkowania. Jest oznaczone niebieską kopertą.
Gdy wejdziesz do budynku zobaczysz okienko.
Nazywa się Punkt Obsługi Interesanta.
Podejdź i powiedz, jaką sprawę chcesz załatwić.
Dowiesz się, co dalej robić.
Toaleta znajduje się na parterze, po prawej stronie od wejścia głównego.
Jeśli jesteś osobą Głuchą, Urząd Miasta i Gminy Wronki zapewni tłumacza języka migowego – powiedz o tym paniom w Biurze Obsługi Interesanta.
Jeśli pomaga Ci pies przewodnik, możesz z nim przyjść do urzędu.