Udzielenie ulgi w spłacie zobowiązań z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi tj. umorzenia zaległości w opłacie, odsetek za zwłokę, odroczenie terminów płatności opłaty lub rozłożenie zapłaty opłaty na raty, odroczenia lub rozłożenia na raty zapłaty zaległości w opłacie wraz odsetkami za zwłokę
KARTA INFORMACYJNA
Opis sprawy/zadania: Przyjmowanie wniosku o udzielenie ulg w spłacie zobowiązań w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi tj. umorzenie zaległości w opłacie, odroczenie terminów płatności, rozłożenie płatności opłaty na raty.
Kogo dotyczy: Osoby fizyczne i jednostki prawne
|
Wymagane dokumenty: | Wniosek o udzielenie ulgi w spłacie zobowiązań w opłacie sporządzone samodzielnie przez zainteresowanego, zawierający następujące dane:
- imię i nazwisko,
- adres zamieszkania,
- oznaczenie organu podatkowego, do którego kierowany jest wniosek,
- uzasadnienie prośby zawartej we wniosku przez wykazanie istnienia „ważnego interesu podatnika” lub „ważnego interesu publicznego”,
- data i podpis wnioskodawcy.
W przypadku: - umorzenia (zaległości w opłacie/odsetek za zwłokę) – należy wskazać okres, którego ma dotyczyć ulga,
- odroczenia (terminu płatności opłaty / zapłaty zaległości wraz z odsetkami za zwłokę) – należy wskazać okres, którego ma dotyczyć ulga i proponowany termin zapłaty,
- rozłożenie na raty (opłaty/zaległości w opłacie) – należy wskazać okres, którego ma dotyczyć ulga oraz proponowaną ilość rat i terminy ich zapłaty.
ZAŁĄCZNIKI:
Dla osób fizycznych:
1. Nie prowadzących działalności gospodarczej: - oświadczenie o stanie majątkowym (do pobrania w urzędzie lub ze strony internetowej),
- udokumentowanie dochodów wnioskodawcy, jego współmałżonka oraz wszystkich osób wspólnie z nim zamieszkujących i prowadzących z nim gospodarstwo domowe, które może mieć formę: zaświadczenia z zakładu pracy o wysokości dochodów, kserokopii odcinka od renty, emerytury a w przypadku osób bezrobotnych zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy, o zarejestrowaniu osoby jako bezrobotnej oraz kserokopia dowodu pobieranego zasiłku,
- rozliczenie z Urzędem Skarbowy za poprzedni rok,
- zaświadczenie z Ośrodka Pomocy Społecznej o wielkości uzyskanej pomocy bądź nie korzystaniu z jego świadczeń,
- inne załączniki mające wpływ na udokumentowanie sytuacji materialnej oraz wydatkowanie dochodów podatnika, m.in. wydatki ponoszone na utrzymanie mieszkania/domu (kserokopie rachunków za czynsz, energię elektryczną, gaz, telefon, dokumenty potwierdzające problemy zdrowotne i ewentualne koszty leczenia (np. orzeczenie komisji lekarskiej stwierdzającej inwalidztwo, zaświadczenie lekarza specjalisty o konieczności długotrwałego leczenia lub karta informacyjna z pobytu w szpitalu, kserokopie rachunków za leki),
- kserokopia ewentualnych umów zaciągniętych kredytów i harmonogramu spłaty,
- w przypadku posiadania gospodarstwa rolnego położonego poza terenem Gminy Wronki zaświadczenie o dochodowości,
- zaświadczenie dotyczące zaległości wobec Urzędu Skarbowego, KRUS-u, ZUS-u.
2. Prowadzących działalność gospodarczą - udokumentowanie dochodów wnioskodawcy, jego współmałżonka oraz osób wspólnie z nim zamieszkujących i prowadzących z nim gospodarstwo domowe, które może mieć formę: zaświadczenia z Urzędu Skarbowego o wysokości dochodów za poprzedzający rok, w którym podatnik składa podanie o przyznanie ulgi,
- zaświadczenie o dochodach w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej lub pracy zleconej,
- informacja o udzielonej pomocy publicznej za trzy ostatnie lata, poprzedzające dzień złożenia wniosku o udzielenie ulgi,
- kserokopia ewidencji środków trwałych,
- informacji dotycząca przedsiębiorcy, który składa wniosek o udzielenie pomocy publicznej,
- inne załączniki mające wpływ na udokumentowanie sytuacji materialnej oraz wydatkowanie dochodów podatnika, m.in. kserokopia ewentualnych umów zaciągniętych kredytów (umów leasingowych) i harmonogramów spłaty,
- informacja o ilości zatrudnionych.
Dla osób prawnych: - sprawozdania finansowe,
- bilans,
- deklaracja miesięczna lub roczna o zaliczkach wpłaconych z tytułu podatku dochodowego (np. PIT–5)
- kserokopia ewidencji środków trwałych,
- kserokopia umów zaciągniętych kredytów, umów leasingowych i harmonogramów spłaty,
- informacja dotycząca przedsiębiorcy, który składa wniosek o udzielenie pomocy publicznej,
- inne np. o klęsce żywiołowej lub wypadku losowym ,
- informacja o ilości zatrudnionych pracowników (ewentualnie PIT – 4).
|
Miejsce załawienia sprawy: | Urząd Miasta i Gminy Wronki, ul. Ratuszowa 5, 64-510 Wronki Referat Ochrony Środowiska, budynek B urzędu Złożenie dokumentów: Biuro Obsługi Interesanta
Odbiór dokumentów: Doręczenie za pośrednictwem poczty lub gońca. Istnieje możliwość osobistego odbioru decyzji – budynek B
Tel.: 67 25 49 512
Godz. pracy: poniedziałek 08:00 – 16:00, wtorek – piątek 07:30 -15:30 |
Termin i sposób załawienia sprawy: | Wniosek w sprawie wnioskowanej ulgi w spłacie zobowiązań w opłacie winien być rozpatrzony w terminie określonym w art. 139 Ordynacji podatkowej, tj. bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Burmistrz wydaje :
1. Decyzję o: - przyznaniu wnioskowanej ulgi w opłacie,
- odmowie przyznania wnioskowanej ulgi w opłacie,
- umorzeniu postępowania z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
2 . Postanowienie o : - odmowie wszczęcia postępowania w przypadku gdy podanie zostało wniesione przez osobę nie będącą stroną lub z jakichkolwiek innych przyczyn postępowanie nie może być wszczęte,
- pozostawieniu podania bez rozpatrzenia – gdy podanie zawiera braki formalne, które na wezwanie nie zostały przez stronę we właściwych terminie uzupełnione.
|
Opłaty: | Brak |
Tryb odwoławczy: | Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, Al. Niepodległości 18, 61 – 713 Poznań, za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Wronki w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. Zgodnie z art. 222 Ordynacji podatkowej odwołanie od decyzji Burmistrza powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.
|
Uwagi i dodatkowe informacje: | 1. Burmistrz Miasta i Gminy Wronki, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub ważnym interesem publicznym, na jego wniosek, może: - odroczyć termin płatności opłaty lub rozłożyć zapłatę opłaty na raty,
- odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości w opłacie wraz z odsetkami za zwłokę lub odsetki,
- umorzyć w całości lub w części zaległości w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi, odsetki za zwłokę.
2. Decyzje w sprawie udzielania ulg mają charakter uznaniowy, co pozwala na wydanie negatywnej decyzji, nawet w sytuacji gdy za udzieleniem ulgi przemawia ważny interes podatnika.
3. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego (Wójt Gminy, Burmistrz, Prezydent Miasta) podaje do publicznej wiadomości w terminie do 31 maja następnego roku, wykaz osób, którym udzielono ulg w spłacie zobowiązań podatkowych powyżej 500 zł oraz wykaz osób, którym udzielono pomocy publicznej.
4. Dodatkowych informacji udziela pracownik Referatu Ochrony Środowiska pod nr telefonu: 67 25 49 512. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Zgodnie z artykułem 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Burmistrz Miasta i Gminy Wronki spełnia obowiązek informacyjny przekazując Państwu poniższe dane:
Administratorem Państwa danych osobowych jest:
Burmistrz Miasta i Gminy Wronki, ul. Ratuszowa 5, 64-510 Wronki, tel.: 67 25 45 300, fax: 67 25 45 328, e-mail: poczta@wronki.pl
Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych: e-mail: iod@wronki.pl
Celem przetwarzania danych jaki realizuje Administrator są zadania wynikające z zakresu pracy Referatu Ochrony Środowiska.
Odbiorcami, którym możemy udostępnić Państwa dane osobowe, są podmioty zapewniające oprogramowanie przetwarzające dane.
Dane nie będą przekazywane do Państw trzecich.
Dane osobowe będą przetwarzane przez okres określony przez Instrukcję Kancelaryjną.
Państwa dane osobowe są przetwarzane na podstawie przepisów prawa, które określają ustawy oraz akty wykonawcze do ustaw, a także akty prawa miejscowego.
Jednocześnie posiadają Państwo możliwość dostępu i aktualizacji podanych danych.
Przysługuje Państwu prawo do żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Z przysługujących praw mogą Państwo skorzystać kontaktując się przez podane wyżej dane. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do zrealizowania celu. W ramach realizowanego przetwarzania nie występuje profilowanie. |
Podstawa prawna: | Art. 48, art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach |
Kategoria | Ochrona środowiska |
Wydział | Referat Ochrony Środowiska |