ul. Powstańców Wielkopolskich 23
Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej
www.sapowronki.pl, na której znajdą Państwo szczegółowe informacje związane z Samorządową Administracją Placówek Oświatowych.
Samorządowa Administracja Placówek Oświatowych to instytucja powołana 1 stycznia 1996 roku, której przedmiotem działania jest realizacja działań dotyczących administracji placówek oświatowych:
- Prowadzenie obsługi finansowo – księgowej, administracyjnej i organizacyjnej placówek oświatowych.
- Prowadzenie obsługi spraw kadrowych i płacowych pracowników placówek oświatowych i pracowników SAPO.
- Prowadzenie pracowniczej kasy zapomogowo pożyczkowej.
- Kontrola realizacji planów finansowych placówek oświatowych.
- Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych.
- Prowadzenie rachunkowości, w tym:
- prowadzenie ksiąg rachunkowych;
- przeprowadzanie inwentaryzacji;
- sporządzanie sprawozdań finansowych i innych, których dane wynikają z ksiąg rachunkowych.
- Gromadzenie i przechowywanie dokumentacji finansowej obsługiwanych jednostek.
- Naliczanie wynagrodzeń pracowniczych i innych świadczeń dla pracowników obsługiwanych jednostek.
- Obsługa administracyjna związana z prowadzeniem korespondencji, sporządzaniem zaświadczeń i innych dokumentów.
- Kreowanie strategii funkcjonowania i rozwoju oświaty w gminie.
- Przygotowanie propozycji z zakresu inwestycji remontów obiektów oświatowych oraz nadzór nad terminowością ich realizacji.
- Opracowywanie analiz oraz przedstawianie wniosków z zakresu spraw oświatowych.
- Przygotowanie projektów uchwał Rady Miasta i Gminy Wronki oraz zarządzeń Burmistrza z zakresu oświaty.
- Współpraca z organem nadzoru pedagogicznego.
- Współpraca z MGOPS w zakresie organizacji dożywiania i pomocy o charakterze socjalnym dla uczniów.
- Organizacja dowozu uczniów do Szkół.
- Prowadzenie bazy danych oświatowych w zakresie zadań przewidzianych dla organu prowadzącego.
- Prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem kosztów kształcenia, nauki zawodu bądź przyuczenia do zawodu młodocianych.
- Prowadzenie rejestru niepublicznych Placówek oświatowych.
- Przygotowywanie analiz ekonomicznych dla potrzeb planistycznych.
- Zapewnienie warunków działania obsługiwanych jednostek, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i nauki, wychowania i opieki.
- Prowadzenie czynności z zakresu rozliczania dotacji i kontroli ich wykorzystywania.
- Prowadzenie ewidencji spełniania obowiązku nauki.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza z zakresu funkcjonowania oświaty.