{index_ob_css}{index_ob_js}

Udostępnianie danych z ewidencji ludności, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (EL-24)

Wymagane dokumenty: Wniosek o udostępnienie danych osobowych (wzór ustawowy), do pobrania w urzędzie lub ze strony internetowej.
 
Załączniki:
oryginał dowodu wniesienia opłaty za udostępnienie informacji.
 
Do wglądu:
oryginał dokumentu, z którego wynika interes prawny np. wezwanie sądu, prokuratury, komornika, wyrok sądu, kserokopia udzielonego pełnomocnictwa.
Miejsce załawienia sprawy: Urząd Miasta i Gminy Wronki, ul. Ratuszowa 5, 64-510 Wronki
Urząd Stanu Cywilnego i Referat Spraw Obywatelskich
Złożenie i odbiór dokumentów: parter, biuro nr 2 
Tel.: 67 25 45 305
Termin załawienia sprawy: w 60 % przypadków w terminie do 5 dni roboczych od dnia złożenia kompletnego wniosku,
Zgodnie z prawem do 7 dni lub miesiąc w przypadku konieczności uzyskania zgody osoby na udzielenie informacji o jej danych.
Sposób załawienia sprawy: Interesantom wydawany jest dokument: pisemna odpowiedź zawierająca informacje o żądanych danych albo decyzja o odmowie udostępnienia danych.
Opłaty:
  • 31,00 zł opłata za informacja adresową.
  • bezpłatnie informacje są udostępniane organom administracji publicznej, policji, sądom, prokuraturom oraz państwowym lub miejskim jednostkom organizacyjnym oraz podmiotom realizującym zadania publiczne, określone w przepisach prawa.


Opłatę można uiścić:
w kasie Urzędu - w Biurze Obsługi Interesanta 
lub przelewem na konto nr 31 89610002 0000 0000 0752 0009

Tryb odwoławczy: Odwołanie od decyzji o odmowie udostępnienia danych rozpatruje Wojewoda Wielkopolski adres: Poznań, Aleja Niepodległości 16 / 18. Odwołanie kieruje się do Wojewody za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Wronki. Termin odwołania: 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Dodatkowe informacje:
  1. Dokumentami potwierdzającymi posiadanie interesu prawnego mogą być w szczególności: wezwanie sądu, prokuratury, komornika i innych organów państwowych, zobowiązujące do przedstawienia danych lub wyrok sądu oraz orzeczenia organów, zawarte umowy, których realizacja łączy się z koniecznością posiadania danych
  2. W przypadku braku dostarczenia dowodu na posiadanie interesu prawnego informacja może być udzielona za zgodą osoby, której wniosek dotyczy.
Podstawa prawna:
  • Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993- tekst jednolity z późn. zm.),
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z ewidencji ludności, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 214, poz. 1353),
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie wysokości opłat za udostępnienie danych ze zbiorów meldunkowych, ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych, zbioru PESEL, ogólnokrajowej ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych oraz sposobu wnoszenia tych opłat (Dz. U. Nr 207, poz. 1298).
KategoriaEwidencja ludności, meldunki, dowody osobiste
WydziałUrząd Stanu Cywilnego i Referat Spraw Obywatelskich

Pliki do pobrania:

Powrót do kategorii
Poprzednia Następna